DIY : Tail Lamp. Lampu brek ke 5.

More
5 years 11 months ago #15782 by en_asruL
en_asruL replied the topic: Re: DIY : Tail Lamp. Lampu brek ke 5.
berminat juga nih, camne ye..

PE1234~nombor bertuahnyaaa...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 11 months ago #15786 by Fuad Ended
Fuad Ended replied the topic: Re: DIY : Tail Lamp. Lampu brek ke 5.

arfaie wrote: gambar2.. :lol:


bro paie bukan dah buat ker??? hehehehee~~ :evil:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 11 months ago #15791 by arfaie
arfaie replied the topic: Re: DIY : Tail Lamp. Lampu brek ke 5.
aku mana ada buat lagi..sayang lak nak tebuk lampu belakang tu

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 11 months ago #15795 by shahrulz_07
shahrulz_07 replied the topic: Re: DIY : Tail Lamp. Lampu brek ke 5.
np syg paie? huk3

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 11 months ago #15797 by arfaie
arfaie replied the topic: Re: DIY : Tail Lamp. Lampu brek ke 5.
lampu tu mahal wooo

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 11 months ago #15798 by Fuad Ended
Fuad Ended replied the topic: Re: DIY : Tail Lamp. Lampu brek ke 5.
betui3x... mahalll 000o0o0ooo......

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 11 months ago - 5 years 11 months ago #15811 by Azlan_Amin
Azlan_Amin replied the topic: Re: DIY : Tail Lamp. Lampu brek ke 5.
mahal mmg mahal. Nak bergaya punya pasal. Ok kwn2. Tunggu aku blk kerja aku post DIY nye. Ramai yg berminat. Tq

penat taip. Siapa nak belanja aku sirap ni...
Last Edit: 5 years 11 months ago by Azlan_Amin.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 11 months ago - 5 years 11 months ago #15812 by Azlan_Amin
Azlan_Amin replied the topic: Re: DIY : Tail Lamp. Lampu brek ke 5.
barang2 yang di perlukan

1) mentol ( 1 filamen klu nak lampu mlm je, 2 filamen klu nak sekali lampu brek)
2) soket 2 @ 3 wayar. Seperti di atas juga
3) driller, 1 mata kecik. 1 mata utk tebuk lubang, diameter disyorkan 20mm.
4) vacuum. utk sedut habuk selepas tebuk lubang. nak tembak angin pun boleh






soket dengan mentol Michiba S25 12V/5W BAY15D
Attachments:
Last Edit: 5 years 11 months ago by Azlan_Amin.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 11 months ago - 5 years 11 months ago #15813 by Azlan_Amin
Azlan_Amin replied the topic: Re: DIY : Tail Lamp. Lampu brek ke 5.
barang2 yang di perlukan

1) mentol ( 1 filamen klu nak lampu mlm je, 2 filamen klu nak sekali lampu brek)
MENTOL MICHIBA S25 12V/ 5W BAY15D
2) soket 2 @ 3 wayar. Seperti di atas juga
3) driller, 1 mata kecik. 1 mata utk tebuk lubang, diameter disyorkan 20mm.
4) vacuum. utk sedut habuk selepas tebuk lubang. nak tembak angin pun boleh




2 skru yg kena buka



ni 1 skru yang belah dalam



tolak ikut arah anak panah . kena tolak kuat sikit



tebuk lubang seperti ni. pakai mata saiz 20mm. yang bhg dalam kena hati2 sikit.




kat soket tu ada pengunci. jadi tebuk lubang kena ada lubang utk soket tu



lubang mcm ni



sambung la wayar. wayar ikut kaler.
Last Edit: 5 years 11 months ago by Azlan_Amin.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 11 months ago #15831 by en_asruL
en_asruL replied the topic: Re: DIY : Tail Lamp. Lampu brek ke 5.

Azlan_Amin wrote: barang2 yang di perlukan

1) mentol ( 1 filamen klu nak lampu mlm je, 2 filamen klu nak sekali lampu brek)
MENTOL MICHIBA S25 12V/ 5W BAY15D
2) soket 2 @ 3 wayar. Seperti di atas juga
3) driller, 1 mata kecik. 1 mata utk tebuk lubang, diameter disyorkan 20mm.
4) vacuum. utk sedut habuk selepas tebuk lubang. nak tembak angin pun boleh




2 skru yg kena buka



ni 1 skru yang belah dalam



tolak ikut arah anak panah . kena tolak kuat sikit



tebuk lubang seperti ni. pakai mata saiz 20mm. yang bhg dalam kena hati2 sikit.




kat soket tu ada pengunci. jadi tebuk lubang kena ada lubang utk soket tu



lubang mcm ni



sambung la wayar. wayar ikut kaler.




DIY yg paling berguna nih... nk buat juga la nnt. mentol selain michiba blh ke? tp air xmsuk ke mlalui soket baru tu? nk kna seal x soket baru tu?

PE1234~nombor bertuahnyaaa...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 11 months ago #15838 by super_skalo
super_skalo replied the topic: Re: DIY : Tail Lamp. Lampu brek ke 5.
Pic malam masa lampu menyala xde ke...xnampak sgt bezanya...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 11 months ago #15852 by Azlan_Amin
Azlan_Amin replied the topic: Re: DIY : Tail Lamp. Lampu brek ke 5.
soket yang aku pakai rasanya ok tak masuk habuk. tp ingat sedut/ buang habuk kasi bersih. dia mungkin akan mencalarkan cermin/ reflektor kat bahagin dalam.
cadangan aku pada mereka yang takut masuk air dlm lampu:

1) pki silicon kat area soket , tapi klu mentol terbakar susah sikit nak buka. pki pisau toreh balik silicon. bila siap bersihkan silicon lama dan buat silicon baru. ( beli silicon yg mcm ubat gigi tu)
2) pki getah gelang/ getah gasket. ni Diy sendiri pki je gasket apa2 yang boleh masuk kat kepala soket tu.

selamat mencuba :lol:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.773 seconds