Block enjin pecah!!!!!

More
8 years 9 months ago #15493 by nAkAtA_88
Salam kawn2.....aku nak tnye skit kat korg la kan......
sbb aku tak bpe tau sgat psal enjin nie......
ari tu aku excident kan?????so slah satu part kete aku yg rosak ialah block enjin aku pecah.....
so skang nie.....bengkel yg wat kete aku tu tnye.....
`nak tukar block enjin sje ke or tukar satu enjin?????sbb kalo tukar block sje kmungknan part2 lam enjin aku tu akn lri skit&akn jd tak bpe sdap la kan.....'
tpi die ckap kalo tukar satu enjin die ambik half-cut jepon je......
sume kos insurans tanggung......so pe pndpat korg????

garson.junior@gmail.com
JuNiOr [VIP] cOncEpt cAr
PE-0612

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #15499 by azeotrope
Mivec CK or GSR :evil:

::: I has shift stick, Not afraid to use it!!! :::


Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #15501 by fizee05
Replied by fizee05 on topic Re: Block enjin pecah!!!!!
enjin jepon, memang best.... tp bila da tuko, nk endorse jpj.. enjin dh berusia kurang2 dh lebih 10 tahun. nk stanby utk maintain enjin lg... klu tuko blok je... cm biasa je.. stay the same. apa2 pn, tepuk dada tny selera bro... :lol:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #15601 by SLeePiNG-PiSToN
tuka engine..sebelum pasang suh dia buat overhaul..kuar modal skit pun xpa..

PE868 - Proton White


“Sesungguhnya Allah S.W.T tidak memandang kepada rupa paras dan harta benda kamu tetapi Allah hanya memandang kepada niat hati dan amalan-amalan kamu.”

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #15603 by arfaie
Replied by arfaie on topic Re: Block enjin pecah!!!!!
waw enjin hafkat jepun, insuran bayar? blh ke wat mcm tu? bkn patut insuran ganti enjin y sama je ke?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #15610 by nAkAtA_88
Sorry kwn2.....info slah.....
die kasi half-cut dri singapore je.....
kalo jepon nye kne tmbah duit lg.....

garson.junior@gmail.com
JuNiOr [VIP] cOncEpt cAr
PE-0612

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #15721 by Fuad Ended

nAkAtA_88 wrote: Sorry kwn2.....info slah.....
die kasi half-cut dri singapore je.....
kalo jepon nye kne tmbah duit lg.....


ok laa tuh pn... enjin amik dari half-cut ape?? mit CK?? condition enjin ok ker?? jgn lupe overhaul sblm pasang... :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 8 months ago #16466 by Azlan_Amin
klu yang jepun kut lg murah. sebab banyak kereta jepun masuk air masa tsunami hari tu. banyak la halfcut

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 11 months ago #21778 by Nubis-T
Replied by Nubis-T on topic Re: Block enjin pecah!!!!!

nAkAtA_88 wrote: Salam kawn2.....aku nak tnye skit kat korg la kan......
sbb aku tak bpe tau sgat psal enjin nie......
ari tu aku excident kan?????so slah satu part kete aku yg rosak ialah block enjin aku pecah.....
so skang nie.....bengkel yg wat kete aku tu tnye.....
`nak tukar block enjin sje ke or tukar satu enjin?????sbb kalo tukar block sje kmungknan part2 lam enjin aku tu akn lri skit&akn jd tak bpe sdap la kan.....'
tpi die ckap kalo tukar satu enjin die ambik half-cut jepon je......
sume kos insurans tanggung......so pe pndpat korg????



Depend on ur future budget bos.. :lol:

='= You'll Never Put A Better Bit Of Turbo On Your Knife

='= A Turbo A Day Helps You Work, Rest and Play

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.181 seconds